Klantenservice
1 Bestellen en betalen
1.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Hieronder vindt u een stappenplan om een bestelling in onze webshop te plaatsen:

1)   U zoekt uw artikel uit in onze shop;
2)   Ga naar uw winkelwagen. Hier kunt u eventueel nog het aantal per artikel wijzigen.
3)   Heeft u een kortingscode ontvangen? Vul deze hier in en klik op "Toepassen".
4)   Wanneer u klaar bent om de bestelling af te ronden, klikt u op "Bestelling afronden”.
5)   Hier vult u uw gegevens in en kiest u een betaalmethode. Bent u ingelogd in uw account dan staan uw gegevens alvast voor u ingevuld.
6)   U kunt nu uw bestelling plaatsen en betalen door te klikken op "Kopen". U komt vervolgens in onze beveiligde betaalomgeving.

1.2 Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestellingen die op werkdagen (m.u.v. feestdagen) voor 19.00 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden, mits de goederen in voorraad zijn in ons magazijn. Dit staat per artikel/per hoeveelheid duidelijk aangegeven op de site. Uw pakket zal worden afgeleverd door PostNL of DHL, binnen Nederland gebeurt dit doorgaans bnnen 1 á 2 werkdagen. Dit is echter geen garantie. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen bij PostNL of DHL.

Op de dag dat uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u ‘s avonds van ons via de e-mail de Track & Trace code van uw zending. Op de site van PostNL of DHL kunt u uw Track & Trace code invullen en zo kunt u de bestelling gemakkelijk volgen.

Heeft u geen Track & Trace code ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

1.3 Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Wilt u uw bestelling annuleren? Dat is geen probleem zolang de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Dit houdt in dat u contact met ons dient op te nemen vóór 19:00 uur op de dag van bestelling. Heeft u op een werkdag na 19:00 uur, of in het weekend uw bestelling geplaatst? Neem dan de eerstvolgende werkdag vóór 19:00 uur contact met ons op.

U kunt dit doen door het contactformulier aan de rechterkant in te vullen of ons te mailen op info@elanda.nl.

Heeft u uw bestelling niet op tijd kunnen annuleren? Dan kunt u het pakket aan ons retourneren. Lees hier meer over het retourneren of ruilen van artikelen.

1.4 Welke opties zijn er om te betalen?

Wij hanteren verschillende betaalmethoden.

Bij bestellingen die vanuit Nederland geplaatst worden bij Elanda kunt u vooraf betalen door middel van:

- iDeal
- PayPal
- Overboeken (BANK)

1.5 Hoe lang moet ik wachten op de terugbetaling van mijn retourzending?

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, storten wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld terug op uw rekening.

1.6 Hoe gebruik ik een kortingscode?

Op de winkelwagen-pagina staat een overzicht van alle producten die u wilt bestellen, hieronder staat een veld waarin u de kortingscode kunt invullen en een knopje "Toepassen" op de code te verzilveren. De code wordt alleen verwerkt als de bestelling aan de voorwaarden voldoet, denk hierbij aan een eventuele minimale bestelwaarde of een bepaald actie artikel. Als de code is geaccepteerd ziet u rechts in de prijsberekening de korting staan. Wordt de code niet geaccepteerd dan krijgt u hiervan een melding. 

Let op!

- U kunt maar één kortingscode per bestelling invullen. Heeft u meerdere codes kies dan de meest voordelige voor nu en bewaar de andere voor een volgende order.
- Sommige codes hebben een minimale bestelwaarde of andere voorwaarden. De code zal niet werken als de order niet aan de voorwaarden voldoet.
- De kortingscode dienst op de "winkelwagen-pagina" ingevuld te worden, verderop in het bestelproces kan de korting niet meer verwerkt worden.

Werkt de code niet, maar denkt u dat uw order wel aan de voorwaarden voldoet? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

2 Levering en retourneren
2.1 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Levertijd Nederland
Bestellingen die op werkdagen (maandag t/m vrijdag, m.u.v. feestdagen) vóór 19.00 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag nog verzonden mits alles in ons magazijn op voorraad is. Dit staat per artikel/per hoeveelheid duidelijk aangegeven op de site.

Wij werken met twee levertijden, namelijk:
Direct leverbaar: deze artikelen zijn direct beschikbaar in ons magazijn in Nederland.
4-7 werkdagen: deze artikelen zijn gewoon leverbaar, maar moeten vanuit magazijnen elders in Europa komen.

Uw pakket zal worden afgeleverd door PostNL of DHL, binnen Nederland gebeurt dit binnen 1-2 werkdagen. Dit is echter geen garantie. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen bij PostNL of DHL.

2.2 Moet ik verzendkosten betalen?

Nederland

De verzending van uw pakket binnen Nederland is gratis bij bestellingen vanaf 50 euro.

Bij bestellingen onder 50 euro met een maximaal bestelgewicht van 0,5 kg rekenen wij een bijdrage van €3,95.

Bij bestellingen onder 50 euro met een bestelgewicht van 0,5 kg t/m 10 kg rekenen wij een bijdrage van €5,95.

2.3 Hoe lang heb ik om artikelen te retourneren?

Heb je per ongeluk niet het juiste kruid besteld en kom je daar pas achter na ontvangst van je pakket? Jammer, maar dat kan gebeuren. Bij Elanda kunnen artikelen binnen 14 dagen retour gestuurd worden. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, storten wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld terug op je rekening.

LET OP! Verpakkingen van kruiden, voer en dergelijke kunnen alleen worden geretourneerd wanneer deze ongeopend zijn.

De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Klanten realiseren zich niet altijd dat veel webshops die kiezen voor een gratis retourservice, deze kosten door moeten berekenen in hun prijzen. Wij kiezen ervoor om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, daar hebben alle klanten profijt van. Wanneer wij de retourkosten zouden doorberekenen in onze prijzen, zou iedereen indirect retourkosten betalen terwijl lang niet alle klanten producten retour zullen sturen. Dit vinden wij niet eerlijk, dus hoeven alleen de klanten die daadwerkelijk iets retour willen sturen hiervoor te betalen.

Je kan het pakket retour sturen naar het onderstaande adres:

Elanda
Louise de Colignysingel 17
8262 EM Kampen
Nederland 

2.4 Hoe lang moet ik wachten op de terugbetaling van mijn retourzending?

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen wij u een e-mail ter bevestiging en storten wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld terug op uw rekening.

2.5 Moet ik betalen voor de retourzending?

De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Klanten realiseren zich niet altijd dat veel webshops die kiezen voor een gratis retourservice, deze kosten door moeten berekenen in hun prijzen. Wij kiezen ervoor om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, daar hebben alle klanten profijt van. Wanneer wij de retourkosten zouden doorberekenen in onze prijzen, zou iedereen indirect retourkosten betalen terwijl lang niet alle klanten producten retour zullen sturen. Dit vinden wij niet eerlijk, dus hoeven alleen de klanten die daadwerkelijk iets retour willen sturen hiervoor te betalen.

Je kan het pakket retour sturen naar het onderstaande adres:

Elanda
Louise de Colignysingel 17
8262 EM Kampen
Nederland 

2.6 Hoe moet ik een artikel retour sturen?

Stappenplan voor je retourzending:

1)   Zorg ervoor dat de artikelen in de originele staat verkeren en de bijbehorende verpakking en labels – voor zover mogelijk – onbeschadigd zijn. Verpakkingen van voer, kruiden etc. mogen niet geopend zijn;
3)   Verstuur het pakketje – voor zover mogelijk – in de originele verpakking;
4)   Stuur de afleverbon mee terug. Zet hier eventueel de reden van je retourzending op;
5)   Adresseer en frankeer het pakket. Het retouradres is: Elanda, Louise de Colignysingel 17, 8262 EM Kampen;
6)   Lever het pakket in bij een pakketverzender bij jou in de buurt.

Geen afleverbon ontvangen? 

Wanneer je geen afleverbon hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij sturen je zo snel mogelijk per e-mail een nieuwe afleverbon toe, hierop kan je aangeven wat je retour stuurt en of je iets anders wilt ontvangen.

3 Service en contact
3.1 Hoe kan ik contact met Elanda opnemen?

Er zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen. Hieronder ziet u de mogelijkheden:

E-mail
U kunt ons een e-mail sturen naar info@elanda.nl of door het contactformulier aan de rechterkant in te vullen. Wij streven ernaar om tijdens werkdagen binnen 24 uur op uw e-mail te reageren. Wij verzoeken u om uw e-mail kort en duidelijk te houden, zodat we u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Facebook
Via Messenger van Facebook kunt u ten alle tijden uw vragen stellen en wij zullen tijdens kantooruren zo snel mogelijk hierop reageren.

3.2 Hoe maak ik een account aan?

Wilt u een account aanmaken zodat u niet elke keer al u gegevens hoeft in te vullen tijdens het bestelproces? Dat is geen probleem, klik hier om een account aan te maken.

3.3 Waarom is het handig om een account aan te maken?

Door het aanmaken van een eigen account, vergemakkelijkt u het bestelproces. Als u dan in de toekomst opnieuw bij ons wilt bestellen, hoeft u alleen maar in te loggen. U hoeft dan niet opnieuw al uw contact- en betaalgegevens in te vullen.

3.4 Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Hoe kan ik nu inloggen?

Heeft u al een account, maar bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan hier. Wij vragen u om uw e-mailadres in te vullen en sturen u een nieuw wachtwoord toe. Zo kunt u gauw weer in uw account komen.

3.5 Hoe kan ik een klacht of verbeterpunt doorgeven?

Heeft u een klacht of verbeterkunt? Bij ons staat klanttevredenheid hoog in het vaandel, dus wij vinden het erg vervelend als er iets mis gaat. Wij doen er daarom, uiteraard binnen alle redelijkheid, alles aan om onze klant alsnog naar tevredenheid te helpen. Natuurlijk zijn wij ook altijd blij over feedback en tips ter verbetering van onze service.

U kunt voor het doorgeven van tips, verbeterpunten of klachten contact met ons opnemen via de e-mail info@elanda.nl of het contactformulier aan de rechterkant.

Neem contact op
* Verplichte velden